środa, 13 stycznia 2016

Kasza bulgur z pomidorami




Dopiero niedawno poznałam kaszę bulgur, nigdy nie miałam okazji jej spróbować co więcej nawet o niej nie słyszałam. Niedaleko naszego domu pojawiło się jakiś czas temu stoisko z żywnością wege i tam min. można zjeść podobną kaszę. Za punkt honoru postawiłam sobie odtworzenie tego smaku no i mi się udało, ba powiem nawet, że moja kasza smakuje mi bardziej, jest bardziej pomidorowa i aromatyczna. Lubię takie zabawy w szukanie smaku, wiem jak powinna potrawa smakować, ale co tu dorzucić do garnka żeby wyszło właśnie to o co mi chodzi? Kasza może nie wygląda zachęcająco na zdjęciach, ale polecam gorąco spróbować tej potrawy, bo mogę się założyć, że jak raz ją zrobicie to będziecie wracać do tego dania. Kasza ta nadaję się jako samodzielne danie, ale również będzie idealnie pasowała do dań mięsnych. Polecam.


Składniki (na 2 porcje)
100 g kaszy bulgur
4 duże pieczarki
0,5 cebuli
1/4 czerwonej papryki
10 zielonych oliwek
oliwa z oliwek ok. 2 łyżki
sól
pieprz
pomidory suszone z czosnkiem i bazylią
1 łyżeczka słodkiej papryki
papryka ostra do smaku
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego

Wykonanie:
Na oliwie z oliwek podsmażamy pokrojoną w kosteczkę cebulę, gdy będzie już szklista dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę i pokrojone w plastry pieczarki. Podsmażamy wszystkie warzywa. Następnie dodajemy wypłukaną kaszę bulgur i dolewamy 1,5 szklanki wody. Dosypujemy sól, pieprz, pomidory suszone z czosnkiem i obie papryki. Dodajemy koncentrat pomidorowy. Gotujemy do momentu aż cała woda wsiąknie w kaszę. Gdy kasza będzie jeszcze twarda dolewamy jeszcze wodę. Dodajemy pokrojone w plasterki oliwki. Zmniejszamy minimalnie płytę lub ogień pod patelnią i mieszając odparowujemy maksymalnie płyn. Kasza musi być sypka. Można posypać zieloną pietruszką.
Smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli komentujesz anonimowo bardzo proszę podpisz się, żebym wiedziała jak mam się do Ciebie zwracać przy odpowiadaniu na Twój komentarz. Zawsze jest to milsza rozmowa jak wiemy jak zwrócić się do drugiej osoby. Bardzo dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie.