czwartek, 9 października 2014

Sok z aronii



Będąc na zakupach na naszym ryneczku zobaczyłam aronie i tak od razu powstał pomysł na sok. I nie planując wracałam do domu z 3 kg aronii. Sok z aronii jest bardzo zdrowy i idealnie nadaje się na jesienno zimowe herbaty z sokiem. Aronia ma cierpki smak, który starałam się ukryć dodając sok z cytryny. Na zrobienie soku potrzeba trochę czasu, ale warto go poświęcić dla przyjemności jaką daje nam jego smak. Polecam.

Składniki:
3 kg aronii
3 cytryny
2 kg cukru
2 litry wody

Wykonanie:
Owoce aronii dokładnie myjemy i oczyszczamy z ewentualnych nieczystości. Wsypujemy do dużego garnka i zalewamy wodą. Gotujemy na małym ogniu do momentu, gdy owoce popękają (u mnie to trwało ok godziny). Zostawiamy sok, aby owoce jak najwięcej oddały swojego naturalnego smaku. Ja zostawiłam garnek ze swoją zawartością na całą noc. Odcedzamy sok i w miarę możliwości wyciskamy z owoców jak najwięcej soku. Niektórzy gniotą owoce za pomocą tłuczka do ziemniaków i wyciskają je potem przez gazę. Ja natomiast wygniotłam dokładnie je za pomocą sitka o drobnych oczkach. Przelewamy sok ponownie do garnka, dosypujemy cukier i sok z cytryn. Doprowadzamy sok do wrzenia, mieszając aby cukier się rozpuścił. W tym czasie myjemy i wyparzamy słoiki. Przelewamy gorący sok do słoików, zakręcamy je i wekujemy ok 8 min. Następnie ponownie dokręcamy słoiki i ustawiamy do góry dnem.
Smacznego

2 komentarze:

Jeśli komentujesz anonimowo bardzo proszę podpisz się, żebym wiedziała jak mam się do Ciebie zwracać przy odpowiadaniu na Twój komentarz. Zawsze jest to milsza rozmowa jak wiemy jak zwrócić się do drugiej osoby. Bardzo dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie.