poniedziałek, 13 października 2014

Zapiekanki

Te zapiekanki zrobiłam pierwszy raz jako nastolatka. Idealnie nadają się jako dodatek do zimnego piwa np. na męskie spotkanie albo dobry mecz w telewizji. Z dodatkami można szaleć i zmieniać je zależnie od tego na co mamy w danej chwili ochotę. Można użyć różnych serów pleśniowych lub żółtych, wędlin lub kiełbas, ale najważniejszy w tym przepisie jest sos, który daje niepowtarzalny smak. Zapiekanki te kojarzą mi się z moim rodzinnym domem. Tym razem zrobiłam je z szynką, chorizo i parmezanem, bo tylko to znalazłam w lodówce. Istotne w tym przepisie jest pieczywo, decydując się na zrobienie tej przekąski koniecznie musicie kupić tradycyjny biały chleb.


Składniki na sos:
1 szalotka
przecier pomidorowy (u mnie własnej produkcji)
sól
pieprz
ząbek czosnku
1 łyżeczka ziół prowansalskich
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
0,5 łyżeczki pieprzu cayenne (lub według uznania)
olej z pestek winogron

Pozostałe składniki:
biały chleb
ulubiona wędlina - u mnie szynka i chorizo
ser parmezan


Wykonanie:
Kroimy drobno szalotkę i czosnek. Na patelni rozgrzewamy olej i szklimy cebulkę oraz czosnek. Gdy będzie już szklista dodajemy przecier, ja dodałam słoik po dżemie. Gdy nie macie swojego idealny będzie taki przecier dostępny w kartoniku. Dosypujemy wszystkie przyprawy i redukujemy sos czyli gotujemy na małym ogniu, aż sos zgęstnieje. W tym czasie kroimy chleb, rozgrzewamy piekarnik do 180' i podpiekamy kromki. Chleb musi być chrupiący inaczej sos wsiąknie później nam w pieczywo. Kroimy wędliny na plasterki lub paseczki. Ser ścieramy na tarce. Gdy chleb będzie już chrupiący, a sos gęsty nakładamy sos na grzanki, posypujemy wędliną i serem. Zapiekamy ponownie w piekarniku ok 10 min. Dobrze smakuje z kuflem zimnego piwa.
Smacznego



1 komentarz:

  1. Bardzo lubię takie zapiekani, są pyszne.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli komentujesz anonimowo bardzo proszę podpisz się, żebym wiedziała jak mam się do Ciebie zwracać przy odpowiadaniu na Twój komentarz. Zawsze jest to milsza rozmowa jak wiemy jak zwrócić się do drugiej osoby. Bardzo dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie.