sobota, 12 lipca 2014

Wariacja ze schabem w roli głównej


Będąc dziś w sklepie mięsnym na zakupach zachciało mi się jakiegoś mięsa. Postanowiłam kupić kotlety schabowe, bo w głowie mi zaczął świtać pewien pomysł, nie na typowe, tradycyjne schabowe tylko na schab w innym wydaniu. Na naszym stole bardzo sporadycznie goszczą smażone kotlety, to są potrawy zarezerwowane na niedzielne obiadki u naszych mam, dlatego też i tym razem schabowe zrobiłam inaczej i w ten sposób wyszła potrawa godna polecenia. U nas były podane z sałatką ze świeżego szpinaku, ale można podawać ten schab z ziemniakami, kaszą czy innymi dodatkami.

Składniki na dwie porcje:
2 kotlety schabowe
2 łyżki musztardy francuskiej
4 pomidory suszone w zalewie
2 plasterki dowolnej szynki
sól
pieprz

Wykonanie:
Schab myjemy, suszymy na ręczniku papierowym i tłuczemy tłuczkiem. Solimy i pieprzymy z obu stron a następnie smarujemy każdego kotleta łyżką musztardy francuskiej. Na posmarowane kotlety układamy szynkę i po dwa pomidory. Zwijamy mięso jak gołąbki i spinamy dwiema wykałaczkami. Umieszczamy tak przyrządzone kotlety do rękawa do pieczenia i pieczemy w temperaturze 170' ok 30 min. Po upieczeniu wyjmujemy gotowe kotlety i pozwalamy mięsu 'odpocząć' kilka minut. Podajemy z wybranymi dodatkami bądź surówkami.
Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli komentujesz anonimowo bardzo proszę podpisz się, żebym wiedziała jak mam się do Ciebie zwracać przy odpowiadaniu na Twój komentarz. Zawsze jest to milsza rozmowa jak wiemy jak zwrócić się do drugiej osoby. Bardzo dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie.