czwartek, 24 lipca 2014

Ogórki małosolne


Jak tylko sięgam pamięcią, ogórki małosolne były u mnie w domu przysmakiem. Zawsze wyczekiwaliśmy na pojawienie się na straganach świeżych ogórków gruntowych. Ja dziś mam ogórki prosto ze zbiorów mojej Teściowej, takie są najlepsze, bo nie pryskane i pewne w 100%. Zawsze mam pewność, że wyjdą smaczne i się nie popsują. Te robiłam ciut inaczej, bo dodałam kilka liści wiśni, które nadają ogórkom fajnego smaku. Przepis jest na ok kg ogórków z których wyszedł jeden słoik.

Składniki:
1 kg ogórków
4-5 ząbków czosnku
koper
2 liście i korzeń chrzanu
1,5 łyżki soli
3 liście wiśni

Wykonanie:
Na dno słoika wkładamy koper, korzeń chrzanu, liście wiśni i pokrojone ząbki czosnku. Następnie układamy ogórki, starając się żeby weszło ich jak najwięcej. Do szklanki wsypujemy sól i zalewamy małą ilością wody tak żeby sól się rozpuściła. Robimy tak dlatego, żeby sól w słoiku była rozłożona równomiernie. Wlewamy rozpuszczoną sól do ogórków i wlewamy gorącą wodę tak aby przykryć ogórki. Na wierzch wkładamy liście chrzanu i zakręcamy słoik. W tak ciepłe dni jak mamy teraz ogórki małosolne będą gotowe na następny dzień.Pamiętajmy o tym, że im więcej damy liści i korzenia chrzanu tym ogórki będą bardziej pikantne. Jeśli ktoś lubi łagodniejsze może dodać tylko same liście bez korzenia.
Smacznego 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli komentujesz anonimowo bardzo proszę podpisz się, żebym wiedziała jak mam się do Ciebie zwracać przy odpowiadaniu na Twój komentarz. Zawsze jest to milsza rozmowa jak wiemy jak zwrócić się do drugiej osoby. Bardzo dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie.